Style Sampler

Layout Style

Patterns for Boxed Mode

Backgrounds for Boxed Mode

+40 (0)256 242 279

beauty_centertm@yahoo.com

Luni - vineri 7:00-22:00
Sambata 10:00 - 20:00
Duminica 11:00-17:00

Str. Iancu Flondor 12-14, TIMISOARA

FITNESS

FITNESS

 
Adesea asociat cu antrenamentul de forta la aparate, fitnessul incepe sa-si faca loc in viata noastra ca o notiune ce defineste omul modern printr-o activitate veche precum lumea: exercitiul fizic, miscarea. Fitnessul inseamna o plaja infinita de activitati fizice, pshihice si mentale prin practicarea carora se ajunge la o calitate optima a vietii.
 

Ce este fitness-ul?

 
Fitness-ul reprezinta o conditie dinamica, multidimensionala, ce se bazeaza pe o stare de sanatate pozitiva si include in ea mai multe componente:
• fitness intelectual
• fitness social
• fitness spiritual
• fitness fizic (conditia fizica)

fitness

 

Iata cateva afirmatii in acest sens:

 
1. Viata inseamna miscare si miscarea inseamna viata.
2. Organismul uman are nevoie de activitate.
3. Organismul uman nu poate rezista stresului zilnic de a sta numai pe scaun sau a sta numai in picioare.
4. Pentru a primi energie, e nevoie de o eliberare a energiei in prealabil.
5. Un organism sanatos si antrenat lucreaza la capacitate maxima.
6. Oamenii care practica exercitiul fizic se simt mai bine, au un respect de sine ridicat si sunt mai eficienti in tot ceea ce fac.
Voiciunea mentala si curiozitatea, capacitatea de a raspunde adecvat din punct de vedere emotional, de a stabili si a intretine relatii cu alti oameni, interesul si implicarea in problemele sociale, precum si capacitatea fizica de a indeplini sarcinile si telurile personale cu vigoare, eficienta si fara a te simti epuizat, reprezinta elemente esentiale ale vietii dar si ale fitnessului. Aceste aspecte ale fitnessului sunt strans interrelationate, un nivel ridicat al uneia dintre componente imbunatatind nivelul celorlalte si invers.
 
Asa se explica de ce prin faptul ca miscarea, sportul, imbunatatesc fitness-ul fizic, conditia fizica, nivelul de antrenament, ele au efecte favorabile si in plan psihic, spiritual si profesional.
 
Fitness-ul ca mod de viata!
 
Fitness-ul nu este un program de antrenament pe care sa-l executam de 2-3 ori pe saptamana, fitnessul este un mod de viata accesibil tuturor.
Sistemul cardiovascular si cel respirator servesc ca sursa predominanta de energie, inregistrandu-se adaptari la nivelul inimii si vaselor de sange. Aceste adaptari, pe perioade lungi de timp (luni, ani) duc la imbunatatirea oxigenarii organismului, functionarii inimii, dar si la alte beneficii, precum accelerarea arderii caloriilor.
 

Pentru a fi eficient, acest tip de activitate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

-sa se desfasoare cu o frecventa de minim 3 ori pe saptamana
-sa aiba o durata de minim 30 -40 minute pe sedinta, fara pauze
-sa se lucreze la o intensitate variind intre 60-85% din frecventa cardiaca maxima
-exercitiul sa fie ritmic,aerobic, utilizand grupele mari musculare.
Sistemul cardiovascular si cel respirator servesc ca sursa predominanta de energie, inregistrandu-se adaptari la nivelul inimii si vaselor de sange. Aceste adaptari, pe perioade lungi de timp (luni, ani) duc la imbunatatirea oxigenarii organismului, functionarii inimii, dar si la alte beneficii, precum accelerarea arderii caloriilor.
 

Pentru a fi eficient, acest tip de activitate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

-sa se desfasoare cu o frecventa de minim 3 ori pe saptamana
-sa aiba o durata de minim 30 -40 minute pe sedinta, fara pauze
-sa se lucreze la o intensitate variind intre 60-85% din frecventa cardiaca maxima
-exercitiul sa fie ritmic,aerobic, utilizand grupele mari musculare.
Un program de fitness poate fi, la prima vedere, un complex de exercitii la sala de forta, impartite pe seturi si repetari. Pentru cei ce reusesc sa-si faca timp pentru sala de forta, acest program reprezinta fitnessul.
 
Avand insa o complexitate mai mare, fitnessul sau conditia fizica se refera la urmatoarele elemente:
- rezistenta cardio-vasculara
- mobilitatea articulara si supletea musculara
- forta musculara
- compozitia corporala. Un program de fitness eficient trebuie sa acopere toate aceste elemente prin practicarea de activitati fizice diverse si o alimentatie echilibrata.
 
Rezistenta cardiovasculara este data de exercitiul aerob si reprezinta o activitate fizica ritmica, intensa, ce foloseste grupele mari musculare si se desfasoara pe o durata de minim 30-40 min, cu o anume frecventa si intensitate.